loading...
malasabad.ir || مـلـس آبـــاد
عـلـیــرضــا بازدید : 37 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

روسیه یکی از کشورهای بزرگ جهان از لحاظ تولید تسلیحات ویژه است

کارخانه های روسیه بیش از 120 نمونه وسایل و تکنیک آلات نظامی را در نمایشگاه بین المللی نیروهای ویژه « سوفکس -2014» معرفی کردند که در پایتخت اردن به کار خود پایان داد. نمایشگاه وسایل امنیتی و دفاعی کشورهای خاور نزدیک تحت نظر و حمایت پادشاه عبدالله دوم برگزار می شود و بطور سنتی مورد توجه تولیدکنندگان و سفارش دهندگان تسلیحات ویژه و وسایل فنی ویژه است. اینبار 350 شرکت و کارخانه از 33 کشور جهان تولیدات خود را در غرفه ها و در فضای باز نمایشگاه به مساحت 75 هزار متر مربع به نمایش گذاشتند.

روسیه از سال 2002 میلادی، بیش از ده سال است که در نمایشگاه «امان» شرکت دارد. در سال جاری شرکت های « روس ابرون اکسپورت» - شرکت دولتی صادراتی و وارداتی محصولات نظامی و دو منظوره وسایل نظامی روسیه- و کارخانه دستگاه سازی نووسیبیرسک را در این نمایشگاه حضور داشتند.

در زمان حاضر، روسیه یکی از کشورهای بزرگ جهان از لحاظ تولید تسلیحات ویژه است. توجه سازماندهندگان اردنی نمایشگاه نسبت به محصولات روسیه تصادفی نیست.

اییگور کوروتچِنکو سردبیر مجله « دفاع ملی» در مصاحبه با خبرنگار صدای روسیه چنین گفت: روسیه حیطه وسیعی از تسلیحات برای واحدهای نیروهای ویژه ، از جمله تسلیحات بی صدا و بدون آتش ، تفنگ های تک تیرانداز، تپانچه و مسلسل و تسلیحات ویژه برای نبرد از فاصله نزدیک را معرفی می کند. ما محصولات و امکاناتی را نشان می دهیم که می توانیم واردات آنها را به اردن و دیگر کشورهای منطقه خاور نزدیک در عرصه اجرای عملیات ویژه و مبارزه با تروریسم پیشنهاد کنیم. روسیه علاوه بر فناوری و تسلیحات ویژه، نمونه های صادراتی فناوری برای پیاده نظام و بالگردها از نوع « می -17» و « کا – 226ت» را معرفی می کند که از آنها می توان هنگام اجرای عملیات ضد تروریستی استفاده کرد. به برکت توجهی که پادشاه عبدالله دوم نسبت به تجهیز نیروهای ویژه اردن به تسلیحات معاصر نشان می دهد ، تکنیک آلات جدید ساخت روسیه همیشه مورد توجه متخصصان اردنی قرار می گیرد.

همکاری روسیه و اردن در عرصه نظامی – فنی از اواخر قرن گذشته بطور موفقیت آمیزی توسعه می یابد. از جمله پروژه هایی که پیاده شده اند می توان از تحویل دو هواپیمای نظامی - مسافربری « ایل – 76 » و شش بالگرد چند منظوره « کا – 226 ت» ، مجتمع موشک های ضد تانک « کورنِت – اِ» ، سلاح های کوچک و موشک های شانه پرتاب قابل هدایت « ایگلا – اس» نام برد. علاوه برآن، مونتاژ ماشین های زرهی پلیس از نوع « تیگر» در اردن انجام می شود که توسط شرکت های نظامی – صنعتی روسیه طراحی شده اند.

یکی از بزرگترین طرح های مشترک، راه اندازی کارخانه تولید نارنجک انداز « هاشم» در سال 2013 میلادی در اردن است.

- نارنجک انداز « هاشم» سلاح نسل جدید است که از مشخصات پیشرفته تری در مقایسه با انواع موجود کنونی در جهان برخوردار است. ظرفیت طراحی این کارخانه 60 هزار واحد در سال است. حجم تولید به نیاز داخلی اردن و سفارشات کشورهای سوم وابسته خواهد بود. از دیگر نقشه های اردنی ها و شرکای روسی آنها می توان از ساخت نارنجک انداز سبکتر از نوع « هاشم» نام برد که جهت صادرات به کشورهای آسیا تولید خواهد شد.

نه فقط متخصصان نظامی بلکه نمایندگان بسیاری از وزارتخانه های دفاع کشورهای خاور نزدیک و میانه نسبت به نمایشگاه «امان» ابراز توجه کردند. زیرا سلاح ویژه ای که از خصوصیات تاکتیکی - فنی خودویژه ای برخوردار باشد امکان دستیابی به حداکثر کارآیی ساختاری های ویژه در تأمین امنیت را فراهم خواهد کرد. علاوه بر آن، تمام طرف های ذینفع باید در جلوگیری از افتادن این وسایل به دست گروهبندی های افراطی و تشکیلات تروریستی مسئولیت بزرگی به عهده بگیرند.

منبع:ویستا
 

 

مــســیــــح بازدید : 44 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

این عکس متعلق به سی سال پیش است که در اردوگاه موصل ۴ و از سوی صلیب سرخ گرفته شده است. آزاده "حسین کاظمی" یکی از اسرای حاضر در عکس است؛ وی از رزمندگان دفاع مقدس است که دوران سخت اسارت را در اردوگاه های مختلف هم چون موصل را پشت سرگذاشته است.

منبع:مشرق نیوز

 

حـــــامــــد بازدید : 46 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

دختربچه ای با وضعیت بسیار نادر ژنتیکی به دنیا آمد که او را از صحبت کردن ناتوان کرده است و این وضعیت تنها زمانی تشخیص داده شد که مادرش با جستجوی علائم وی در اینترنت به این موضوع پی برد.


ملیسا آدامز ۱۰ ساله اهل لانکشایر بریتانیا، با سندرم آنجلمن به دنیا آمد که نوعی اختلال نادر است که تنها ۱ نفر از هر ۲۵۰۰۰ نفر ممکن است به آن مبتلا شوند. ولی این وضعیت در سه سالگی او تشخیص داده شد.

مادر وی کاترین سال ها وقت خود را با مراجعه به پزشکان مختلف سپری کرد و همه پزشکان اصرار داشتند که کودک هیچ مشکلی ندارد.

 

 دختری که به دلیل زیبایی بیماری اش تشخیص داده نشد

 


 

عـلـیــرضــا بازدید : 73 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 برخی از این گیاهان علاوه بر داشتن طعم خوب و دل‌چسب ذهنتان را آرام کرده و سرحالتان می‌آورند. اگر مدتی است که احساس کسالت و افسردگی و بی‌حالی می‌کنید توصیه می‌کنیم این دمنوش را آماده کرده و نوش جان کنید.
 


نسخه‌ گیاهی

ترکیبات اصلی این دمنوش را چای سفید، نعناع فلفلی، بادرنجبویه، هل، دارچین و وانیل تشکیل می‌دهد که هر یک خواص مخصوص خود را دارند و در ترکیب با هم یک نوشیدنی آرامبخش و شادی‌آور برایتان آماده می‌کنند.

چای سفید

چای سفید نیز مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می‌شود و در مقایسه با آن طعم ملایم‌تری دارد. خوشبختانه این چای نیز خواص بی‌شماری دارد و برای سلامتی مفید است. چای سفید کاهش‌دهنده‌ کلسترول و فشارخون، ضدویروس و ضدباکتری، تقویت‌کننده‌ی لثه، کاهش‌دهنده‌ی قندخون، ضدسرطان، آرام‌بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله‌کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا می‌باشد. چای سفید چای مورد علاقه‌ امپراتورهای چینی بوده است.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی باعث تسکین بدن و افزایش هوش می‌شود. این سبزی معطر به خوبی با چای (چای سبز و سفید) ترکیب ‌شده و طعم خوب و دلچسبی به آن می‌دهد. نعناع تقویت‌کننده و نیروبخش است، به هضم غذا کمک و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند. از این گذشته این سبزی معطر ضد درد بوده و با حالت تهوع مقابله می‌کند.

بادرنجبویه

بادرنجبویه یا همان گیاه ملیسا باعث هضم راحت شده و اعصاب را آرام می‌کند.
این گیاه همچنین برای تنظیم عملکرد تیروئید نیز مفید است. بادرنجبویه خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند.



 

#تبلیغــات


تعداد صفحات : 26

اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما گوشی های هوشمند ببیشتر در چه اموری استفاده می شوند؟
#تبلیغات
#حمـایت از مـا

دوست عزیزم،اگر از مطـابی که ملس آبـــاد در اختیارات گذاشتــه و ازشون استفاده کردی و خوب بوده،ودرک میکنی حمایت از ما به نحوه ی تشکر از ماست، پس کد لوگوی وبسایت ما را در وب خود قرار دهید.باتشکر

# کــدQRملس آبـــاد
آمار سایت
  • کل مطالب : 354
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 5,106
  • بازدید کلی : 44,137
  • #



    # تبلیغات

    # اخبـــار روز

    # اخبـار سیـاسی


     # اخبـار فنـاوری اطلـاعات


    # اخبـار دانـش


    # اخبـار بین الـملـل


    # اخبـار فرهنـگی


    # اخبـار جـامعه


    # اخبـار ورزشــی